donderdag 27 maart 2014

Salade van boerenkool




Wat te doen met de boerenkool die nog op de tuin staat....
Stamppot uiteraard, maar daar ben ik niet echt liefhebber van en ook is de stamppottentijd een beetje voorbij vind ik. Al was het de laatste dagen en vooral de nachten wel weer erg koud.

Ik mag graag onder de middag een salade maken maar het aanbod van sla is nog wel heel erg mager. Alle sla die we hadden stond in de kas en is ter ziele doordat ik de kas gezwaveld heb, jammer maar helaas.
Wat hebben we nog wel, boerenkool dus, waarom daar geen salade mee maken.

Ik heb de mooie jonge blaadjes geplukt en deze van de nerf gehaald. Goed gewassen en redelijk fijn gesneden.
Een dressing gemaakt van mosterd, geraspte knoflook, cherryazijn en olijfolie. Dit over de boerenkool gegoten en alles goed gemengd.
De boerenkool op een platte schaal gedaan en verder gegarneerd met kerstomaatjes, feta of geitenkaas, sjalotjes, avocado en geroosterde pompoenpitten.
Naar smaak wat zeezoutvlokken erover en uiteraard peper uit de molen, en als laatste nog wat olijfolie.

Samen met een platbrood hebben we heerlijk gegeten, dit ga ik zeker vaker maken komende winter. Straks maar wat extra boerenkool zaaien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten