woensdag 29 april 2015

Een bezige bij





"Ik zag je laatst op je buik in het gras in de berm liggen" zei een collega tegen me. Wat of ik aan het doen was??? Eh foto's proberen te maken zei ik.
Ik zag haar denken: Ben je wel helemaal lekker!?

Ja hoor ik ben helemaal lekker, maar als je foto's van bloemen wilt maken dan zul je soms op je buik in het gras moeten gaan liggen.
Geen probleem, ik vind het leuk, helemaal als er dan ook nog een bij voorbij komt die even voor je poseert. Nou ja niet echt poseren, daarvoor was deze bij veel te druk met stuifmeel verzamelen. Hij wroette door de hele paardenbloem opzoek naar stuifmeel, zijn hele lijf en kop zaten onder.

Hij zal vast niet weten hoe nuttig of hij bezig is, want zonder bijen geen bestuiving, dus geen bevruchting dat houdt in geen groenten en fruit. Zonder groenten en fruit houdt alles op. Dat klinkt nogal dramatisch maar dat is wel de realiteit.
Ik kan het niet mooier maken.

Het gaat slecht met de bij, daarom moeten wij ze koesteren. Gif is daar een grote oorzaak van, weg met de bestrijdingsmiddelen!
Beter voor de bij, dus beter voor ons en al het andere leven.


2 opmerkingen:

  1. Macro-fotografie! Manlief doet er ook aan en er is zoveel te zien zo dicht bij de grond. Schitterende foto, Karin! En ja, wij moeten de bijen koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Nell! Ja macro-fotografie, tenminste..... ik doe een poging. Vind het super leuk om te doen, en wat je zegt: Je weet niet wat je ziet! Wat leuk dan 'Manlief' er ook aan doet, ben ik natuurlijk benieuwd waarmee?

      Verwijderen