zondag 19 april 2015

Gezonde dadel-noten 'truffels'






Er komt best veel taart en koek voorbij op deze blog, het lijkt af en toe of we niks anders eten....
Maar dat is toch echt niet zo, in het weekend hebben we altijd wel iets uit eigen makelij, doordeweeks ook maar dan het liefst zonder suiker.
We proberen dan altijd iets te eten wat minder ongezond is, deze 'truffels' zijn niet minder ongezond maar super gézond.
Het kan dus wel, iets lekkers wat ook nog eens gezond is. Vond ik het wel even spannend toen Evert er eentje nam, ze zien er super lekker uit en dan verwacht je misschien iets heel anders als je er in bijt. Ik had dus ook gezegd dat het gezond was zodat de schok niet zo groot zou zijn.
Maar gelukkig vond hij ze heerlijk, vroeg meteen of ik dit echt zelf gemaakt had en hoeveel heb je der....
Kijk daar wordt ik natuurlijk heel blij van.

Het recept kwam ik tegen op de blog 'Foods and Photo's' een blog met vaak gezonde gerechten en prachtige foto's.

Ingrediënten voor ca. 40 stuks: 

200 g gemengde noten (amandel, hazelnoot, walnoot)
50 g dadels (zonder pit)
150 g abrikozen
2 el kokosolie (vloeibaar)
50 pure chocolade of cacaonibs
snufje zout
1 el honing

Voor de buitenkant:

cacaopoeder of geraspte kokos

Bereidingswijze:

Doe de noten in een keukenmachine en maal deze grof. Doe de overige ingrediënten erbij en maal tot het een mooie massa is maar nog wel stukjes zijn.
Schep er met een lepeltje een portie af en rol hier een balletje van.
Rol de balletjes door de cacao of geraspte kokos.
Laat de balletjes een paar uur opstijven in de koelkast.

Ik bewaar de truffels in de vriezer, je hoeft ze niet eerst te ontdooien (mag natuurlijk wel), je kunt ze zo eten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten