vrijdag 11 oktober 2013

Groene salade met geitenkaas



Ik maak voor mezelf altijd een groot bord 'groen' met van alles erdoor als ik alleen thuis ben.
De sla en rucola pluk ik uit eigen tuin, de tomaatjes komen uit de kas net zoals de komkommer, een rood uitje trek ik uit de grond, alleen de avocado en de geitenkaas die komen uit de winkel....

Nog wel..... de tomaten zijn bijna over, de laatste komkommer is geoogst, de sla pluk ik nog tot het straks echt kouder wordt, de rode uien liggen in een kratje in de schuur dus daar kan ik nog weken zo niet maanden van gebruiken.

Ik heb wel weer snijsla en rucola in de kas gezaaid maar daar is de familie slak langs geweest, er staat dus niet zoveel meer. Dat is jammer want anders kun je nog heel lang van je eigen sla plukken.

Ik geniet er dus nog maar even van, heerlijk zo'n groot bord vol met gezondheid, ik sprenkel er wat lekkere olijfolie en sjalotten-edik over, een draai met de zout en pepermolen, ik rooster twee sneetjes eigen gebakken brood die ik besmeer met een doorgesneden teentje (eigen) knoflook. 

Wat kan simpel toch lekker zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten